Kabak

Bu hafta size yemeklerimizde bol miktarda kullandığımız , genel olarak bir sebze olarak bilinse de aslında tür olarak bir meyve olan Kabaktan bahs etmek istiyorum. Meyve olarak adlandırılmasının sebebi ise içeriğinde bulunan tohumlardır. A ve C vitaminleri, magnezyum, potasyum, bakır ve fosfat yönünden zengindir. Ayrıca düşük kalorili, bol lifli ve su içeriği yüksek bir sebzedir. Kabak, bir sıcak ve mutedil bölge bitkisidir. Şiddetli soğuk ve sıcakları sevmez. Şubat, mart ayında ekilenlerinden turfanda kabak elde edilir. Nisanda ekilenler ise yazın meyve verir. Memleketimizde birçok kabak türü ve bunların varyeteleri ekilmektedir. Özellikle sakız kabağı ve kestane kabağı veya helvacı kabağı önemli olup tıbbi olarak da kullanılmaktadır. Kabakın insan vücuduna faydaları saysay bitmez. Kabak yiyeceği, vücuttaki omurga yapısında mineral yoğunluğunu normalden daha fazla seviyelere çıkartarak daha sağlıklı bir kemik yapısına sahip olunmasını sağlamaktadır. Ayrıca içeriğinde bulunan magnezyum mineraliyle de bireylerin eklem sorunları yaşama ihtimallerini de en az seviyeye indirmeye yardımcı olmaktadır. Besin öğesi olarak çok az miktarlarda yağ içeren kabak, bu sebepten dolayı metabolizmada kolesterolü neredeyse yok denecek kadar az tetikler. Bu değerlerin bu kadar az olması otomatikman da kalp sağlığına fayda sağlamaktadır. C vitamini içeriği, potasyum içeriği ve magnezyum içeriğiyle de kan basıncının yükselen seviyesini olması gereken miktarlarda tutmaktadır. Vücutta bulunan zararlı radikallerin yok edilmesi için gerekli olan antioksidanlar kabakta bulunmaktadır. Özellikle akciğer kanseri olmak üzere, kansere yakalanma riskini azaltır. 

İçeriğinde çok düşük miktarlarda yağ içermesi sebebiyle, fazla kilolarından kurtulmaya çalışan kişilerin beslenme listelerinde rahatlıkla kabakla beslenebilmeleri mümkündür.

Kabak tüketiminde de her besinde olduğu gibi dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Ancak bugüne kadar kaydedilen herhangi aşırı riskli bir durum söz konusu olmamıştır. Sadece kabak çekirdeği tüketimine dikkat edilmesi konusunda uyarılar yapılmaktadır çünkü çekirdeğin içeriğindeki yağ oranı ve alerjik reaksiyon yaratabilme eğilimi yüzünden mutlaka dikkatli tüketilmesi gereken ürünler arasında doğal olarak kabak çekirdeği de bulunmaktadır.

Kabağı bulabiliyorken değerlendirmek önemli, bu yüzden bu hafta size kabakla yapabileceğiniz kabuk kavurması tarifini veriyorum.

Malzemeler:

-1 kg kabak

-1 adet kuru soğan

-2 adet yeşil biber

-1 demet maydanoz

-1 yemek kaşığı zeytinyağı

-Yarım yemek kaşığı domates salçası

-Yarım yemek kaşığı biber salçası

-Pul biber

-Karabiber

-Tuz

            Hazırlanışı

Küçük küçük doğranan soğanlar zeytinyağında 3 dakika kavrulur ve tuz ilave edilir. Kabaklar küp küp doğranır. Soğan pembeleştikten sonra kabaklar, tuz, pul biber ve karabiber ilave edilerek karıştırılır. Daha sonra doğranmış yeşil biberler eklenir. Bir çay bardağı su ile 15 dakika pişirilir. Pişince ince kıyılmış maydanozla süslenerek dinlenince servis edilir. Afiyet olsun.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Tahir Tekin Öztan - Mesaj Gönder

# bölge

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gaziantep Time Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gaziantep Time hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Gaziantep Time editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gaziantep Time değil haberi geçen ajanstır.