- 04 Tem 2022 - 12:29 G: 04 Tem 2022 - 17:32

Otogarlarda eski bayramların yoğunluğu aranıyor

Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali’nde Kurban Bayramı’nın yaklaşması ile eskiden oluşan yoğunluğu göremediklerini belirten otobüs firmalarının çalışanları, bunun sebeplerinin ise bilet ve yakıt fiyatlarına gelen zamlar olduğunu belirtiyor.

mask

Firma yetkilileri, eski bayramlarda ve tatil dönemlerinde yaşanan haraketliliğin olmadığını, yakıta gelen zamlar nedeniyle bilet fiyatlarına zam yapıldığını, bu nedenle vatandaşlardan haklı sebeplerden dolayı tepki aldıklarını söyledi.

Yapılacak ek seferlerin maliyetleri kurtarmadığını belirten firma yetkilileri, bu nedenle ek sefer yapamayacaklarını dile getirdiler. Kimi firmalar ise yoğunluğun olduğunu, ek sefer yapacaklarını ama araç sıkıntısı yaşadıklarını belirtti.

Firma yetkilisi Fehmi Gülsayan, İLKHA muhabirine, bayram nedeniyle yoğunluk olduğunu, araçların dolu gidip boş döndüğünü, araçlar gelmediği için de zarar ettiklerini söyledi.

“Gidiş-geliş dolu olursa masraf kurtarır”

Fehmi Gülsayan

Gülsayan, “Yakıt zaten 30 TL’yi aşmış, ondan dolayı millet perişandır. Araba olmadığı için millet hepsi burada kalmıştır. Ek seferler yapamadık. Yolcularda yoğunluk var. Bursa’dan dolu gitse ama Muş’tan boş geliyorsa masrafları kurtarmaz. Her iki taraf da dolu gidip geliyorsa o zaman kurtarır.” dedi.

Bir diğer firma yetkilisi Talat Akyez, Ek sefer diyorlar, buraya sadece gelip gitmesi herhangi bir ilden gidiş-geliş 25 bin TL masrafı var. Geçen yıllara göre bu fiyatlar mümkün değildir. Şuan otogarlarda yolcu yoğunluğu var gibi gözüktüğüne bakmayın dedi.

“Vergi indirimi de kurtarmaz”

Talat Akyez

Genelde sektör şu an da çökmüş durumda olduğunu söyleyen Akyez, “Yolcu gideceği yeri pahalı buluyor. İşletmeciye de bir şey diyemiyor. Bir otobüsün maliyeti çok olduğu için firma sahibine çok kâr kalmıyor. Mazot, şoför masrafları, araba aksesuar masrafları gibi maliyetler nedeniyle kurtarmıyor. Bir aracın gidiş-geliş 14 bin TL masrafı var. Bu masrafı karşılamak için kaç yolcu götürmem lazım, 31 yolcu olması gerekir masrafların karşılanması için ama o kadar yolcu yoktur. Yakıt fiyatlarının düşeceğine ihtimal vermiyoruz. Bizim için masrafı çıkartsın yeter. Mazot 5 TL seviyesine düşsün, Muş biletine 700 TL bilet parası yazıyorlar. Muş bileti o zaman 150 TL olur. Vergi indirimi de kurtarmaz.” diye belirtti.

“En büyük hedefimiz enflasyonu düşürmek”

Abdullah Moğultay

Bir haftadır bayram yoğunluğunun başladığını belirten bir diğer firma yetkilisi Abdullah Moğultay, “Araba yetiştiremiyoruz yalnız kalanlar oluyor. Ek seferler yapmamız gerekiyor. Yasaklandı yapamıyoruz. Bayram tatili nedeniyle tatil de uzun, 9 güne çıkarıldı. Onun için yoğunluk çoktur. Ama araba yetiştiremiyoruz. Vatandaşlar pahalılıktan bahsediyor. Biletlere müthiş bir zam geldi. Mazot benzin olsun arabacı da zarar ediyor. Biz konuştuğumuz zaman dinletemiyoruz. Halk da o kadar perişandır. Bizim en büyük hedefimiz enflasyonu düşürmek. Zam yapmasın enflasyonu düşürsünler.” şeklinde konuştu.

“Bilet korsanları son zamanlarda piyasaya çok çıkıyorlar”

Nülfen Kaplan

25 yıldır sektörde çalıştığını belirten firma yetkilisi Nülfen Kaplan, “Kurban Bayramları genelde ağır ve pahalı bayram olduğundan dolayı seyahatler biraz kısıtlıdır. Son zamanlarda petrolün yükselmesiyle birlikte bizim de biletlerin az da olsa bir nebze yükselmesi sonucunda insanların seyahatleri biraz kısıtlanmış durumda. Ana servislerimiz dolu fakat talep geldikçe biz ek seferlerin sayısını çoğaltacağız. Yolcularımız seyahat bitimlerini son gününe bekletiyorlar. Biz diyoruz ki 9 günlük tatili 8 günlük yapıp son güne yığılıp izdihamlar yaşatmaktansa bayramı bayram gibi iki üç gün kullanıp ondan sonra yavaş yavaş tatilimizi kesip sağlıklı bir şekilde evlerimize gitmektir. Bilet korsanları son zamanlarda piyasaya çok çıkıyorlar. O yüzden bildikleri firmalardan şaşmasınlar.” diye konuştu.

04 Tem 2022 - 12:29 Bursa- Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gaziantep Time Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gaziantep Time hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Gaziantep Time editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gaziantep Time değil haberi geçen ajanstır.